kontaktovat

Nový Jičín nabízí město na tričkách

Prodej nových designových triček s originálně pojatými motivy Nového Jičína zahájilo zdejší Návštěvnické centrum. Trička, která jsou výsledkem spolupráce s galerií PAPE, nabízí ve třech výtvarných variantách, vždy v dámských, pánských a dětských velikostech.

Grafická podoba vychází ze snahy zachytit historické i moderní krásy Nového Jičína, život jeho obyvatel a jedinečné zážitky, které město nabízí. Už dříve se tato myšlenka uplatnila u vratných kelímků, které budou používány na tradičním festivalu piva a slavnosti města. „Záměrem bylo spojit architekturu a místní lidi, protože obojí neodmyslitelně patří k sobě. Město má skvělé měšťany a nádherné náměstí, kde se odehrává mnoho kulturních akcí, například Dny města a Pivobraní,“ připomíná vedoucí Návštěvnického centra Radka Bobková.

Nová trička zachycují vybrané dominanty náměstí a jeho blízkého okolí – farní kostel Nanebevzetí Panny Marie, Mariánský sloup, Starou poštu, Laudonův dům, radnici i Žerotínský zámek. Součástí vyobrazení jsou lidé, například maminka s dítětem, obchodník, senior, milenci, policista, cyklista, baťůžkář, muzikant nebo zmrzlinář. Lehce vtipným prvkem je skutečnost, že všichni mají na hlavě klobouk, protože ten prostě k Novému Jičínu patří.

Hlavní ideou zvolené koncepce bylo zobrazit komunikaci a zábavu mezi lidmi. Proto je grafické řešení postaveno na obrázcích vytvořených výhradně z písmen a znaků, jež dané písmo nabízí. V tomto stylu jsou vyvedeny všechny stavby i lidé. „Snažili jsme se o hravou formu, která je originální a vtipná. Celá grafika vybízí ke hledání, putování a poznávání samotného historického centra města,“ uzavírá Bobková.

 

 
X